תוכנית מתאר רמת השרון

הועדה המקומית לתכנון ובניה אישרה את תוכנית המתאר של רמת השרון. תוכנית מתאר היא תוכנית על הכוללת מתווה תכנוני להתפתחות העיר עד שנת 2045.
על פי תוכנית המתאר שאושרה בוועדה המקומית, רוב רובה של הבניה החדשה ייעשה בשכונות חדשות צמודות דופן לת"א, ו-20% מכלל הדירות החדשות יוקצו להשכרה ארוכת טווח ו-30% דירות קטנות. בשטח העיר הוותיקה- "המושבה" תצומצם הבניה למינימום, וההתחדשות תתאפשר בהתאם לצורך ובעיקר ברחובות הראשיים. התכנית שומרת על שטחים פתוחים גדולים ומשמעותיים שהינם חלק ממסדרון אקולוגי רחב יותר והם יהוו בין היתר מחבר נופי בין המושבה לאזורי הפיתוח העתידיים.
עוד קובעת התוכנית כי אוכלוסיית העיר תגיע עד ל-110 אלף איש עד שנת היעד. התוכנית מחלקת את העיר לשלושה מתחמים עיקריים: "המושבה", היא העיר הוותיקה, הממוקמת מצפון לכביש 5. באזור זה קובעת התוכנית כי הבניה תיעשה במשורה, ואוכלוסיית האזור תצמח על פי התוכנית מ-50 ל-70 אלף איש, כאשר עיקר הבניה תיעשה באמצעות מתחמי התחדשות עירונית בהתאם לצורך ולאורך הצירים הראשיים – סוקולוב וביאליק.
המתחם השני הוא שכונותיה העתידיות של העיר, המתוכננות להיבנות מדרום לכביש 5 ובצמוד לשכונות צפון תל אביב, בדומה לשכונת נווה גן כיום. בין תוכניות אלה – פי גלילות, רצועת הנופש ועוד. באזורים אלו קובעת התוכנית יעדי בניה עבור 40 אלף תושבים נוספים עד 2045. על פי התכנית מתחמי הבניה החדשה יופרדו משטחי המושבה על ידי שטחים ירוקים נרחבים.
מתחם שלישי, הממוקם גם הוא מחוץ לעיר, ממערב לאיילון וממזרח כביש 2, הוא רובע העסקים והפנאי בצפון גלילות. התוכנית קובעת סך של 3 מיליון מ"ר עסקי באזור. על פי התוכנית, היחס הראוי בין שטחי התעסוקה למגורים הוא 52 אלף מ"ר תעסוקה לכל 1,000 יח"ד הנדרש לשם יצירת "איזון כלכלי".
כעת צפויה התוכנית לעבור לעיונה ואישורה של הוועדה המחוזית.

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו