תערוכה חדשה במוזיאון הגיאולוגי – מקולומביה לקולומבו

מקולומביה לקולומבו: מסע בעקבות אבני חן

הזמנה לתערוכה חדשה במוזיאון הגיאולוגי - מקולומביה לקולומבו: מסע בעקבות אבני חן. מתוך אוספיו של ישראל אליעזרי. אוצרת: רחל ששפורטה. פתיחה: יום שישי, 8.10.21 בשעה 11:00.

תערוכה חדשה העוסקת במסעו של ישראל אליעזרי ברחבי העולם בעקבות אבני החן היקרות והמקומות הרחוקים והמרתקים שהגיע אליהם בעקבותיהן. במהלך השנים נאספו על ידו מינרלים ופריטים שחלקם מוצגים בתערוכה, ביניהם פסלונים רבי חן, העשויים מינרלים – החומרים שהאדמה מפיקה.

התערוכה מציעה טעימה ממסעותיו המופלאים של אליעזרי – גימולוג בעל ידע רב עם מוניטין בינלאומי – השזורים באירועים מלהיבים, מצחיקים ואף לעתים מסוכנים.

טיסות ארוכות ונסיעות בדרכים לא דרכים, לינה במלונות פאר בערים גדולות ובאוהלים במקומות נידחים, במזג אוויר חם באפריקה ובקור שלגים ברוסיה ובקנדה. זהו מסע ובו הגעה למכרות רבים, ביניהם אמרלד בהרי האנדים בקולומביה, בהרי אורל, בברזיל ובזמביה, רובי במיאנמר ובויאטנם, ספיר בסרי לנקה ואופל באוסטרליה, חיפוש אחר מכרות חדשים בטנזניה ואיתור אבן חדשה בנמיביה.

נתיבו עובר בין שכיות החמדה של מרתפי הוותיקן, לבין תכשיטי הצארים החבויים במרתפי הקרמלין ועד לאוצרות הפרעונים שנשמרו בקברים במצרים. הוא כולל השתתפות בתערוכות ובכנסים בינלאומיים, ייעוץ, פגישות והכרויות עם מנעד רחב של אנשים צבעוניים ומגוונים: גיאולוגים וגימולוגים, אנשי עסקים ואנשי מכרות, דיפלומטים ואחרים.  בין לבין גם מתקיימות להן לחיצות יד של "מזל וברכה" במתחם הבורסה ברמת גן.      

המסע המתואר והמסופר בתערוכה זו חושף אותנו אל עולמן הנסתר של אבני החן, באמצעות סיפורים נבחרים, תצלומים, אבני גלם  וחפצים. זהו מסע שארוג בסקרנות אין קץ, בחקרנות ובידענות, ביצר הרפתקנות, בנחישות ובהרבה מאוד אהבה לדבר, ובלי כל אלו לא יכול היה להתקיים.

פתיחת התערוכה: יום שישי, 8.10.21 בשעה 11:00.

התערוכה תוצג בשעות הפעילות של המוזיאון הגיאולוגי:

ימים א' עד ה', בין השעות 08:30-13:00

ובנוסף, יום ד' בין השעות 16:00-16:00

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו