אודות המבנה – מבנה וארכיטקטורה

לאדריכלים רותי וערן יעקובי השילוב, השימור של הבאר הישנה והאספקקט הסטורי עם גלריה חדישה לאמנות עכשווית היווה אתגר אדריכלי מרתק.

הרעיון העיצובי המרכזי העומד בבסיס התכנון הוא יצירת מעטפת שקופה העוטפת את המבנה ההיסטורי ובד בבד חושפת את מיצגי האמנות לעוברים בשדרה.

רעיון הקמת גלריה  לאמנות במבנה ההיסטורי של הבאר נראה כפתרון המתבקש:

המתחם נמצא על שדרות ויצמן מול שביל הפסלים, גלריית החוצות ואנדרטת הזיכרון המרכזית. ציר זה אף עתיד להיות חשוב ומרכזי עוד יותר עם התפתחות העיר מערבה .

באר המים ההיסטורית בשדרות ויצמן ברמת השרון  נחפרה ידנית ב1927 לעומק של כ-45מ וסיפקה מים לישוב הצעיר. על גג מבנה הבאר אף הוקמה עמדת שמירה של ההגנה ובמפעל הקירור מאחורי הבאר הוסתר מטווח הנשק.

בנוסף תכננו האדריכלים בשיתופו של האדריכל אשר מלול כיכר פנימית אחורית המיועדת לפעילות קהילתית-אמנותית רחבת ידיים לפעילויות ומופעים, אמפיתאטרון קטן של מושבים מדורגים במרכז המנוצל היטב לטובת סדנאות המפלס התחתון ואזור ישיבה חיצוני מיועד לשרת את הקפטריה המתוכננת.

הרצון לקשור ולחשוף את הכיכר הפנימית  לקהל המגיע משדרות ויצמן  הכתיב בחזית המזרחית עיצוב של עקומת זכוכית החושפת ומובילה בטבעיות אל הכיכר הפנימית ומחזקת את הקשר לרחוב.

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו