טיפול ביתושים

גלי יתושים מעיבים מאד על איכות חיינו. העירייה עושה פעולות שונות בתחום אחריותה, כגון טיפול במאגרי המים העומדים בשטחי ציבור ובשדות, במטרה למנוע דגירה של היתושים. יחד עם זאת, אין בידינו לפתור את הבעיה באופן מוחלט,  בגלל דגירה במאגרי מים בתחום הפרט.

דגירה והתפתחות של יתושים נעשות במים עומדים, לרבות בתחום החצרות והבתים הפרטיים שלכם. אנא סייעו לנו למנוע גלי יתושים בפעולות פשוטות, שימנעו הצטברות של מים, בכלי-קיבול שונים.



מומלץ לחורר, או למלא בחול צמיגים ישנים
לרוקן, או לסגור חביות ומיכלים
להקפיד כל סגירה וכיסוי של בריכות אגירה על גגות בתים
לנקז, או לשאוב מים עומדים במקלטים, מרתפים, או בורות פתוחים
מומלץ להכניס דגי גמבוזיה (הטורפים זחלי יתושים) לבריכות נוי
להקפיד על הכנסת כלור למים בבריכות השחיה להקפיד על סגירה של נקודות בקורת (ביוב)
לוודא שאין הצטברות מים בתעלות הניקוז והמרזבים חשוב בהקשר זה להקפיד על תיקון דליפות מדודי שמש, או ברזי מים.

שלא "יעקצו" אתכם

יתוש הקולקס
היתוש ה"רגיל", שצבעו אפור והוא פעיל ועוקץ בעיקר בשעות הערב והלילה. המעוף של יתוש מלווה בזמזום ולכן ניתן לחוש שהוא מתקרב.

יתוש הנמר האסייתי
יתוש שחדר לארץ לפני שנים אחדות וסימני ההיכר העיקריים שלו הם צבעו שחור והפסים הלבנים שעליו. זן זה הוא אחד הטורדניים לאדם, בגלל המעוף החרישי, יכולתו לעקוץ מספר רב של פעמים בזמן קצר ובעיקר העקיצה המכאיבה הרבה יותר מהיתוש ה"רגיל". יתוש זה פעיל בעיקר בשעות היום ובין הערביים. הוא מתרבה במאגרי מים קטנים, לרבות תחתית של עציץ, או כוס מים שנשכחה בחוץ. הוא מסוגל לעוף למרחקים קצרים, של עשרות מטרים ולכן במקרה של התרבות יתושים מסוג זה באזור מגוריכם, סביר מאד להניח שמקום הדגירה נמצא בתחום החצר שלכם, או בחצרות הסמוכות.


לצפייה בסרטון "יתוש הטיגריס האסייתי"

 

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו