• עירייה
  • התיישבות ניצולי כפר אוריה – ראובן אורן

התיישבות ניצולי כפר אוריה – ראובן אורן

במאורעות 1929 בזזו ושרפו פורעים ערבים את בתי שמונה המשפחות של מושב כפר אוריה, אשר בפרוזדור ירושלים. שלושים התושבים שחיו במושב התפרנסו מחקלאות. ברשותם לא היה שום נשק להגנתם. ידיד ערבי של אחת המשפחות הזהיר אותם בעוד מועד על העומד להתרחש והתושבים מצאו מחסה על גג ביתו של אותו ידיד, אשר הבריח אותם לאחת המערות שבסביבה. עם גמר המאורעות הועברו התושבים למושבה רחובות והועסקו בעבודה בפרדסי רחובות, תוך כדי חיפוש מקום להתיישב בו מחדש. הבחירה נפלה על "עיר שלום" , לשם עברו בשנת 1930 בעזרת הלוואות, שקבלו מהסוכנות היהודית.

ארבעת המשפחות – ילסקי, מולר, גוטמן ומילר הצטרפו יחד עם עקורי באר טוביה לעשרים וחמש המשפחות , שכבר גרו במקום. שמונת המשפחות החדשות הקימו משקים לאורך הצד המערבי של רחוב סוקולוב, בין שדרת וייצמן לבין רחוב זרובבל.

טוביה לעשרים וחמש המשפחות , שכבר גרו במקום. שמונת המשפחות החדשות הקימו משקים לאורך הצד המערבי של רחוב סוקולוב, בין שדרת וייצמן לבין רחוב זרובבל. השטח היה שסוע ואדיות והמתיישבים עמלו חדשים רבים בעבודת יישור הואדיות ונטיעת הפרדסים. הסמטה בין רחוב סוקולוב לבין רחוב מוריה עברה בין המשקים של ילסקי ומולר ונקראת על שם כפר אוריה. הגן הציבורי בהמשך הסמטא ברחוב מוריה ניטע על אדמת משפחת מולר. הבנין של קופת החולים הכללית הוקם על אדמת משפחת כהן מפליטי באר טוביה.במאורעות 1929 בזזו ושרפו פורעים ערבים את בתי שמונה המשפחות של מושב כפר אוריה, אשר בפרוזדור ירושלים. שלושים התושבים שחיו במושב התפרנסו מחקלאות. ברשותם לא היה שום נשק להגנתם. ידיד ערבי של אחת המשפחות הזהיר אותם בעוד מועד על העומד להתרחש והתושבים מצאו מחסה על גג ביתו של אותו ידיד, אשר הבריח אותם לאחת המערות שבסביבה. עם גמר המאורעות הועברו התושבים למושבה רחובות והועסקו בעבודה בפרדסי רחובות, תוך כדי חיפוש מקום להתיישב בו מחדש. הבחירה נפלה על "עיר שלום" , לשם עברו בשנת 1930 בעזרת הלוואות, שקבלו מהסוכנות היהודית. ארבעת המשפחות – ילסקי, מולר, גוטמן ומילר הצטרפו יחד עם עקורי באר טוביה לעשרים וחמש המשפחות , שכבר גרו במקום. שמונת המשפחות החדשות הקימו משקים לאורך הצד המערבי של רחוב סוקולוב, בין שדרת וייצמן לבין רחוב זרובבל. השטח היה שסוע ואדיות והמתיישבים עמלו חדשים רבים בעבודת יישור הואדיות ונטיעת הפרדסים.

הסמטה בין רחוב סוקולוב לבין רחוב מוריה עברה בין המשקים של ילסקי ומולר ונקראת על שם כפר אוריה. הגן הציבורי בהמשך הסמטא ברחוב מוריה ניטע על אדמת משפחת מולר. הבנין של קופת החולים הכללית הוקם על אדמת משפחת כהן מפליטי באר טוביה.

מתוך: פייבוש יעקבי, סיפורים אישיים של בני רמת השרון ההיסטורית

חזרה לדף הקודם »

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו