הקונסרבטוריון פועל במסגרת תכנית הלימודים ,הדרישות ההגדרות והקרטריונים המקצועיים של הפיקוח על החינוך המוסיקלי והפיקוח על הקונסרבטוריונים במשרד החינוך, בכל ההיבטים הקשורים בהפעלת המוסד:
תכנית הלימודים, התכנים,הרמה הנדרשת בכל שלב לימודי ,ההשכלה ,התארים והנסיון של צוות המורים וההנהלה,פעילות אנסמבלים וקונצרטים ,המבנה הארגוני והפדגוגי , התנאים פיסיים לקיום פעילות המוסד ועוד.
הקונסרבטוריון נבחן בתפוקות מדידות המרכיבות את גובה התמיכה הכספית של משרד החינוך:
כמותן ורמתן של תזמורות ומקהלות המופיעות בכנסי מוסיקה בהם הן מוערכות ע"י צוות מקצועי.
מספר התלמידים המוגשים ל רסיטל בגרות חיצונית 5יח"ל וגובה הציונים.
אני מאמין
בעשור האחרון הוסיף העולם המערבי לרשימת הכישורים מנבאי ההצלחה את החשיבה היצירתית והחשיפה לכלים שהשפה המוסיקלית מטמיעה באדם.
קונסרבטוריון רמת השרון שותף לתפיסה הרואה במוסיקה מפתח בעל תרומה ערכית וייחודית להתפתחותו, איכותו ואושרו של האדם ושל החברה.
התרומה של החינוך המוסיקלי לעיצוב האדם מתבטאת, בין היתר, ביכולות לימוד, ריכוז, חשיבה מופשטת, רגישות, חוש וטעם אסתטי.
החיבור החוויתי אל המוסיקה מעניק לאדם מקור רוחני מעשיר, מרומם נפש, מצמיח ומעורר השראה ליצירה, לביטוי ולעשייה בכל תחומי החיים.
החוויה המוסיקלית המשותפת בנגינה ובשירה בהרכבים, בלהקות, בתזמורות,ובמקהלות, מפתחת יחסי גומלין, תקשורת בין אישית ועשייה בצוות, ומעודדת אחווה, שייכות, כבוד לזולת וסובלנות.
החתירה לאיכות ולמצוינות בביצוע המוסיקלי בעלת ערך חינוכי אבסולוטי.
הקונסרבטוריון מחנך לערכים אלו מתוך מחוייבות לטיפוחו של היחיד בחברה, ושואף למצוינות בקרב תלמידים בעלי כשרון ויכולות גבוהים המהווים נדבך ברשימת המוסיקאים של הדור הבא
תפקיד הקונסרבטוריון להבדיל מההוראה הפרטית הוא לאפשר לתלמידים להביא לידי ביטוי את היכולות שפיתחו בשעורים היחידניים בנגינה ושירה, בהרכבים,בתזמורות במקהלות ובהופעה על במה, להנחיל להם ידע מוסיקלי רחב בשעורים העיוניים,ולייצר עבורם סביבה מוסיקלית מפרה וקהילה חברתית שוחרת מוסיקה.