מא"ה – מסלול אימון להצלחה

לוגו מאה

תכנית לימודים ייחודית וחדשנית ברמה הארצית, הקיימת רק ברמת-השרון.

אמונתנו החינוכית היא, כי לכל תלמיד נקודות חוזק ייחודיות משלו בתחום לימודי, רגשי וחברתי. לכל תלמיד קצב אישי, תחומי עניין, סקרנות וחקרנות אישיים רק לו.

במסגרת התכנית בית-הספר יאפשר:
» העצמה והתרכזות בסגולותיו האישיות של התלמיד.
» מתן מענה לאזורי חוזק אישיים.
» בירור מטרות ויעדים ובניית תכנית אישית להשגתם.
» ליווי אישי וצמוד בתהליכי למידה ועשייה בבית הספר ובקהילה.
» כלים לקבלת החלטות ולקיחת אחריות.

מחנך, שהוכשר גם כמאמן אישי, מלווה את התלמיד בזיהוי נקודות העוצמה הפנימיות, בחירת תחום עניין מרגש ומאתגר ובניית תכנית למידה אישית, תוך כדי הגברת המחויבות והעצמה אישית.

תיאור המסלול

המסלול מאפשר לכל תלמיד לפתח חוזה למידה אישי, אשר יקדם אותו בשני כיוונים מרכזיים:

1. למידה ממוקדת בגרות
מחנך לכל כיתה המונה כ-16 תלמידים
מידי בוקר, נפתח יום הלימודים במפגש "מעגל בוקר" של המחנך עם כיתתו.
מהשעה השנייה ואילך לומדים התלמידים את "מקצועות הליבה" וכן מקצועות נוספים לבחירתם.
הלמידה במרבית השיעורים מתקיימת בקבוצות לימוד בנות כ-16 תלמידים.
כל תלמיד עורך וחותם על "חוזה למידה אישי", מציב לעצמו מטרות, קובע יעדים ומתקדם בעזרת תכנית אישית ובליווי צמוד של המחנך ושל הקבוצה.

2. פיתוח תחום מצוינות אישי
בעזרת תהליך מובנה מזהה כל תלמיד תחום מצוינות, שמעורר בו מוטיבציה לימודית. התלמידים לומדים כלים ומיומנויות להתמודדות עם העולם החוץ בית-ספרי. בסופו של התהליך בוחר התלמיד מקום התמחות בקהילה ויוצא אחת לשבוע, במהלך יום הלימודים, להתנסות מעשית.
במסגרת התפיסה החינוכית של אגף החינוך בעירייה ובתי-הספר התיכוניים, משולבת קהילת העיר בפיתוח תחום המצוינות. במקום ההתמחות פוגש התלמיד אדם העוסק בתחום. אדם זה הופך להיות מנחה ("מנטור") משמעותי עבורו. באמצעותו, חווה התלמיד תהליך למידה של תחום העניין אותו בחר. המנחה מלמד, מלווה ומעשיר את התלמיד בעולמו המקצועי.

במרוצת תקופת ההתמחות יוצר התלמיד פרויקט מעשי בתחום ההתמחות שבחר.

חזרה לעמוד הקודם »

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו