גן דפנה

טרום-טרום חובה

34 ילדים

 

צוות הגן:

גננת: מוריאל רוקח

סייעות: מלי ביטון וחגית כרמי

גננת משלימה: קרן מוסאי

סייעת משלימה: מרים דורון

אני מאמין חינוכי

חשוב לזכור כי הכרות הילד את הגן, את הצוות, החברים, החוקים וההרגלים מקנים לילד תחושת ביטחון. חשוב לתת דגש לטיפוח רגשי והתנסויות חברתיות. למעשה התחום הרגשי הוא החשוב ביותר ולכן יש להתמקד בו בעיקר. רק כאשר הילד ירגיש ביטחון ונינוחות בגן הוא יהיה פנוי ללמידה.

כל ילד הוא אישיות שונה ונפרדת ויש לאפשר לו להביע את העדפותיו וענייניו. זאת מתוך ההנחה כי הילד לומד טוב יותר את מה שמעניין אותו. יש לפתח בילד את יצר הסקרנות והלמידה העצמית. בנוסף, יש לאפשר לילד לפתח יכולת להתמודדות עם קשיים, אתגרים והצלחות, לפתח נורמות התנהגות בחברה.

 

ייחוד הגן

תנועה בגיל הגן – לילדים יש צורך טבעי ובסיסי בתנועה והיא אחד הדברים המאפשרים להם לגדול ולהתפתח. לכן יש תפקיד חשוב בחינוך גופני בגן. בגיל הרך נרכשות התנועות הבסיסיות אשר אותן הילדים מבצעים בחיי היומיום (התקדמות במרחב, ניתור ונחיתה ועוד). תהליך הגדילה והבשלות מאפשרים לבצע את התנועות הבסיסיות. לצורך קיום תהליך זה יש לאפשר התנסויות בתנועות הבסיסיות באמצעות סביבה המעודדת תנועה.

לכן, התנועה היא חלק בלתי נפרד מהגן שלנו. הילדים משפרים את המוטוריקה הגסה שלהם (חיזוק השרירים, יציבה, שיווי משקל וכו') באמצעות משחקי תנועה המלווים את מהלך היום בגן: מסלולי תנועה, אביזרי ספורט (סקוטרים, חישוקים, קוביות גדולות…) ופעילויות בתנועה ביניהם ריקודים וקפוארה.

אימון הקפוארה מפתח אצל ילדים את כושר הריכוז, יכולת האלתור, קורדינציה מוטורית, חוש הקצב, מחזקת ובונה את כל שרירי הגוף, יציבות ושיווי משקל, יכולת חיזוי והכרת מושגים, תחושת הביטחון העצמי, שיטות להגנה עצמית ודרכי התמודדות עם מצבי לחץ. מעבר לעובדה כי לקפוארה אני מתחברת במיוחד באופן אישי (מתאמנת מגיל צעיר) אני מאמינה כי מכיוון שהיא כל כך מגוונת כל אחד יכול למצוא בה עניין אם זה במשחק עצמו, בנגינה, בשירה או בצפייה.

חינוך סביבתי בגן – האדם הוא חלק ממערכת אקולוגית ולכן חשוב שיכיר אותה וינסה למנוע/לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בה. החינוך הסביבתי מאפשר לילדים להכיר את סביבתם הפיסית והאנושית-חברתית, מעודד אכפתיות והתנהגות אחראית כלפי הסביבה והחברה. בגן אנחנו מעוררות בילדים פליאה מהטבע, יוצרות לילדים חוויות חיוביות מהטבע, מעודדות חקר של הטבע ותהליכים ביולוגיים ועוד. בנוסף, הילדים לומדים למחזר, לעשות שימוש חוזר בחומרים שונים, לומדים על צרכנות נבונה וצמצום הצריכה, חיסכון במים ושימוש בכלים רב פעמיים (במקום חד פעמיים).

צור קשר

  • moked106@ramat-hasharon.muni.il

הצטרפו לניוזלטר שלנו