רמת השרון משיקה גלריה עירונית חדשנית, שתהיה הראשונה בישראל שתוקדש כולה לאומנויות היצירה החדשות של העידן הדיגיטלי במאה ה־21 – עיצוב, גיימינג, איור, קומיקס, אפליקציות, אנימציה, עולמות וירטואליים, מציאות רבודה ועוד. הגלריה, שתיפתח ב־15.9 עם תערוכת יחיד של האמן והמעצב רונן תנחום, תציג פרויקטים רב-תחומיים במגוון דיסציפלינות.
היכן?
הגלריה תשכון במבנה שאכלס בעבר את סניף הדואר בשדרות ויצמן. זהו מבנה היסטורי קטן של העירייה, ששירת את תושבי השכונה שנים רבות ומכאן גם שם הגלריה – POST. מיקומה של הגלריה מול הגלריה לאמנות עכשווית ישלים את הסיור במתחם וייצמן לאמנות.
מי?
לתפקיד אוצר הגלריה מונה המעצב, האוצר, היזם, המרצה והעיתונאי יובל סער. סער היה אוצר ראשי (שותף) בביאנלה לאומנויות ועיצוב תל אביב 2020 במוזיאון ארץ ישראל, ואצר תערוכות במוסדות שונים כמו מוזיאון העיצוב חולון, המוזיאון לאמנות האסלאם, גלריה פריסקופ ועוד. בשנת 2014 יזם את שבוע האיור של עיריית תל אביב-יפו, והוא משמש מאז כאוצר הראשי וכמנהל האמנותי שלו. במשך עשור הרצה סער בתוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל, ובשנים 2015-2018 כיהן כראש מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל. בשנת 2005 הקים סער את מגזין העיצוב והאמנות המקוון פורטפוליו ומשמש מאז כעורכו הראשי.
התערוכה הראשונה בגלריה - "טבע משלי" | רונן תנחום
אוצר: יובל סער
הכמיהה והחיבור לטבע עומדים בבסיס תערוכת היחיד של המעצב והאמן רונן תנחום, טבע משלי. תנחום נע בעבודותיו בין אמנות, טכנולוגיה ואינטראקציה, בין הפיזי לדיגיטלי ובין המתוכנן לאקראי. הוא שואב השראה מצמיחה אורגנית לצד תהליכים מתמטיים המתרחשים בטבע, ומציג את הפרשנות שלו לתופעות כמו פריחה וצמיחה, וליופי שטבוע בהן.
רוקוקו, העבודה במרכז התערוכה, שנוצרה בהשראת ציירי הרוקוקו בשיתוף המפתח והיוצר אורי בן שבת, מוצגת על גבי חמישה מסכים: סדרה אינסופית של עבודות גנרטיביות, שמתפתחות ומשתנות לנגד עינינו באמצעות קוד שנכתב במיוחד לעבודה. הקוד מעבד את אופי הצמחייה ומייצר מבנים ״טבעיים״ תוך מיזוג בתנועה של הצבעים והצורות, מעבר למבנה המקורי שלהן. במרווחים של מספר שניות הקוד מייצר על גבי כל אחד מהמסכים עבודה חדשה, וכתוצאה מכך התערוכה משתנה לעד. בכל רגע – כמו גם בכל ביקור בתערוכה – פוטנציאל הצמיחה והתצוגה הוא אינסופי ולעולם אינו חוזר על עצמו במדויק. ממש כמו בטבע.
ורד, פרח במראה זרחני, הוא פסל שנוצר בהדפסת תלת־ממד ומהווה מעין מראה והד פיזי לרוקוקו. הטבע, שקיבל אינטרפרטציה דיגיטלית, חוזר מהמסך לעולם הפיזי כביטוי לתהליכים טבעיים ומלאכותיים של בנייה והרס, ומשקף את מערכת היחסים המורכבת בין האדם (והאמן) לטבע.
עבודה נוספת מקשרת בין היצירה האישית של תנחום לעבודתו בשדות נוספים. תנחום עבד כאמן סימולציות בתלת־ממד בסרטים הוליוודיים שוברי־קופות כמו ספיידרמן, רובוטריקים, דדפול, וולברין ועוד; לקח חלק בעיצוב משחקים מובילים כמו Call Of Duty וחוויות אימרסיביות בשלל מוזיאונים וגלריות. אוסף של מבחר רגעים מעבודותיו מספק מבט מקרוב על מגוון העשייה של תנחום – עולם שעבור רבים הוא פלאי וקסום, ועבורו הפך להיות ״טבע משלו״.
רונן תנחום, יליד 1987, למד סימולציות ב־Vancouver Film School, קנדה (2009). מאז עבד בסטודיואים הגדולים בעולם לאפקטים מיוחדים בונקובר, טורונטו, מונטריאול, סידני וניו יורק. ב־2016 חזר לישראל וממשיך לעבוד עם לקוחות מסחריים וגופי תרבות ברחבי העולם.
לגלריית תמונות מונגשת – לחצו כאן >