יקיר העיר רמת השרון- יעקב צור

יעקב צור

יעקב צור נולד בשנת 1936 וגדל במושבה רמת טיומקין.
יעקב הגיע לרמת השרון כתושב בשנת 1978. בנו בכורו סגן אייל צור נפל בלבנון בשנת 1982. יעקב שירת בצה"ל בשנים 1954 עד 1957, היה חייל וקצין בתותחנים ובצנחנים. במבצע קדש לחם בקרב על המיתלה. בוגר הטכניון בהנדסת מכונות . ב-1979 בהיותו בן 43 התנדב לשירות קבע בצה"ל בדרגת אלוף משנה ונשאר בשירות זה שמונה שנים. בשנים 1982-1984 שימש כנספח מחקר ופיתוח בנספחות הצבאית בשגרירות ישראל בוושינגטון. על תרומתו הרבה לקידום שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות זכה למדליית "השירות הראוי לשבח". מאז סיום שירותו,  פעיל כיועץ בנושאים של מחקר ופיתוח בתחומים טכנולוגיים של צבא וביטחון .

פועל בהתנדבות בנושא הנצחה, מורשת, חינוך, הטמעת טכנולוגיה מתקדמת ועוד . משרת עד היום בשירות מילואים משמעותי ורב ימים . מרצה ומלמד בהתנדבות בקורסי פיקוד בכירים.

יעקב סופר ומשורר ופרסם עד עתה 3 ספרים. שני ספרי פרוזה "ימי הצריף",  "עפיפון בשמי קריית שאול" וספר שירה "בכף ידי הריקה". מנהל ומרכז בהתנדבות את פרויקט "סיפורו של לוחם" – לוחמים המספרים על סיפורם האישי במלחמות ישראל לתלמידי חטיבות הביניים בעיר, ומתנדב בפעילויות שונות למען המשפחות השכולות ברמת השרון. איש יוצא דופן בכל קנה מידה, אהבת האדם ואהבת הארץ ניכרות בכל דרכיו, החוכמה והיושרה כמו גם החום והנעימות, חוברים לאדם שמאחד, מקרב, מפיץ עוצמה והשראה ומוביל את כל מי שנקרה בדרכו.

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו