הכפר הירוק

הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול, מהווה "מובלעת" ירוקה וקסומה בתחום רמת-השרון. זהו למעשה מוסד חינוכי חקלאי, שבו לומדים כ-2000 תלמידים במתכונת של פנימיה, ובנוסף גם "תלמידי חוץ".

שמו של הכפר "הירוק" הוא למעשה שיבוש קטן של השם המקורי, שהיה אמור להיות ללא ה"א הידיעה, כלומר "ירוק" – על שמו של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, ששמו המקורי היה דוד גרין ("ירוק"). לאחר פטירתו של ראש הממשלה השלישי, לוי אשכול, הוסב שמו ל"הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול".

אופיו המיוחד של הכפר מתבטא במסגרות ובאטרקציות שונות המצויות בו. כך למשל פועלים בכפר גן חיות קטן הנקרא "לגעת בטבע", ופארק אקולוגי, שהקימו תלמידי הכפר בהדרכת המורים ובשיתוף אוניברסיטת ת"א. בנוסף מצויה בפארק שלולית חורף, שנשתלו בה צמחיה ופרחים שונים, וכן בעלי חיים המאפיינים שלוליות ומקווי מים, כמו סרטנים, חרקים ודו-חיים שהיו בסכנת הכחדה בשרון ובאזור החוף.

שגרת הלימודים של תלמידי הכפר כוללת את ענפי הפעילות החקלאית, הנחשבים לענפים היותר מפותחים מבין בתי הספר החקלאיים בארץ. כך למשל, הרפת מייצרת כ-738,000 ליטר חלב בשנה, הנמכר לחברת תנובה, כאשר התלמידים אחראים על ניקוי הרפת, האכלת הפרות וחליבתן, הנעשית באמצעות מכונות חליבה משוכללות. בדומה לרפת, כך גם הלול מהווה ענף גדול ומשמעותי. הלול מניב כ-680 אלף ביצים בשנה, כאשר התלמידים אחראים על איסופן ועל ניקוי הלול.

בנוסף פועלת בכפר גם אורווה, הכוללת 23 סוסים מגזע ערבי, אשר על הטיפול בהם, לרבות ניקוי, טיפול בסייחים וסיוע לווטרינר, מופקדים התלמידים, שאף יכולים ללמוד רכיבה במקום. בשנת 2012 הוקמה ליד הרפת מחלבת בוטיק, המייצרת גבינות ומוצרי חלב איכותיים אחרים, כחלק מפעילות יזמות עסקית וחינוכית.

צור קשר

הצטרפו לניוזלטר שלנו