תפקידי העירייה בשעת חירום

העירייה מקיימת קשר רציף עם כלל ארגוני החירום וההצלה ועם משרדי הממשלה כל השנה כדי להיערך לרגע האמת. היא מפעילה חדר עירוני, הפועל בתיאום כל זרועות הביטחון, החירום וההצלה. אשר מתעדכן באופן רציף, יוצר תמונת מצב כלל עירונית ומפעיל את הגופים העירוניים הרלוונטיים בכל אירוע.

מטרתה של העירייה בשעת חירום – להמשיך במתן כל השירותים החיוניים לתושבים. בעלי התפקידים והמנהלים בעירייה יכהנו בתפקידם גם בעתות חירום ויתרמו מניסיונם גם בשעות הקשות.
עיריית רמת השרון מאמינה בלב שלם כי האמירה "להיות מוגן בול בזמן !" היא הרבה יותר מסיסמה. מדובר בעשייה של ממש!

מוקד שירות 106– העירייה תפעיל ברציפות את מוקד השירות 106 שיתוגבר במצב החירום כדי לספק את המידע הנדרש. המוקד ישמש כתובת מרכזית בעיר לכל פנייה.

קליטת מפונים – העירייה תפעל לקלוט ולספק מענה לתושבים שבתיהם ייפגעו ולא תהיה להם קורת גג לשהייה. יתר על כן, העירייה תספק להם מקום מגורים חלופי -זמני, שיאפשר להם אורח חיים בסיסי, עד שתימצא חלופת דיור בעבורם או עד שיחזרו לבתיהם. העירייה תטפל בכל אתרי החירום ובמרכזי הקליטה, אשר ייפתחו בעיר, ותספק את כל הצרכים הבסיסיים לתושבים. העירייה תתאם את אספקת האמצעים הנדרשים על ידי המדינה לכלל מתקני החירום שייפתחו בעיר. והיא תפעל במהירות האפשרית לתיאום פעילויות השיקום, שיידרשו לאזורי מגורים שיינזקו.

מערך המיגון העירוני – מקלטים ציבוריים וחניונים תת-קרקעיים, שנמצאו מתאימים לשמש מחסה ופרוסים במרחבי העיר ייפתחו בשעת חירום ויספקו מיגון לתושבים.

ניהול שגרת חיים בשעת חירום – העירייה תפעל להשבת שגרת החיים בעיר מהר ככל האפשר, בכפוף למגבלות המיגון ולהחלטות שירותי הביטחון וממשלת ישראל, לרבות, חזרה ללימודים, קיום אירועים ועוד.

העירייה תפעל בתיאום עם הגופים הלאומיים והמקומיים להפעלת המִרְפָּאות, לפתיחת רִשְתות השיווק והבנקים, ולהפעלת שירותים חיוניים אחרים הנדרשים לניהול חיי היום יום.

שיקום מבנים ותשתיות – העירייה תטפל בתשתיות, בניקיון העיר, בתקינות מערכות הכבישים עוד, כמה שאפשר וברציפות מְרַבּית.

טיפול באוכלוסייה שנפגעה ובאוכלוסייה שבסיכון – העירייה תפעיל צוותים משולבים למתן סעד חברתי ונפשי לקבוצות וליחידים באוכלוסייה, שנפגעו ממצבי החירום.

מוכנות לחירום

ימים ושעות קבלה:
בתיאום מראש

מספרי חירום לשעת הצורך:
מוקד 106 או בווטסאפ 053-2551106
פיקוד העורף 104
ער"ן- מוקד תמיכה נפשית 1201
משטרת ישראל 100
מגן דוד אדום 101
שירותי כבאות והצלה: 102
משטרת רמת השרון : 03-5488444

 

 

הצטרפו לניוזלטר שלנו