מרכז רקפת

 רחוב העבודה 4
מנהלת מרכז רקפת : שוש מנור

קבלת קהל:  במקרה הצורך ובתאום מראש

טלפון: 03-5405377

פקס:  03-5471613


חזון המרכז הטיפולי

גישת מרכז רקפת היא לאתר בכל ילד את ה"יהלום" החבוי בו, לעזור לו ולסובבים אותו ללטש ולמצות את האיכויות והיכולות, הגלומים בו.
כל ילד / אדם זכאי לשוויון הזדמנויות במיצוי יכולותיו. כדי להשיג זאת עלינו לפעול מתוך כבוד ולמצוא את הדרכים והאמצעים הנכונים ביותר עבורו בדרך להשגת המטרה.
התפיסה המנחה את צוות מרכז "רקפת" היא כי כל ילד וכל אדם יכול להיות, "ספר מרתק", אם רק נדע כיצד לקרוא בו.
אנו דוגלים במדיניות של ראיה הוליסטית, הרואה את מכלול המרכיבים הקשורים בילד, במשפחתו ובמוסד החינוכי. דרך העבודה הייחודית מתבטאת הן בשיתוף פעולה תוך תחומי ובין תחומי הטיפול, באיתור, באבחון, בבניית תכנית הטיפול האישית בהתאם לצרכיו, בתהליך הטיפול ובמעקב. גישה זו מאפשרת לכל ילד/ה ותלמיד/ה צמיחה אישית מיטבית.

מהו מרכז "רקפת"

מרכז "רקפת" של אגף החינוך הינו מרכז חינוכי טיפולי עירוני יחיד במינו שהוקם ע"י עירית רמת השרון. הנותן מענה לצרכיהם של הילדים והנוער בעיר בגילאי 3-18 שנים. בעלי לקויות למידה, קשיי למידה, קשיי קשב וריכוז, קשיי התפתחות, קשיי התנהגות וקשיים רגשיים. ההורים הינם שותפים בתהליך ומקבלים הדרכה ועדכון שוטף על התקדמות הטיפולים. המרכז פועל 12 חודשים בשנה. את תקופת החופשות מבתי הספר מנצלים להשלמת פערים לימודיים באמצעות לימודים פרטניים או קבוצתיים בתחומי הדעת השונים  תוך דגש על הקניית תפקודים ניהוליים ואסטרטגיות למידה מגוונות.

המרכז מעמיד לרשות התלמידים,  כ-35 אנשי צוות מטפלים ומורים, צוות מקצועי ומיומן ומציע מגוון טיפולים במחירים מסובסדים. המרכז  מוכר ע"י המכונים להתפתחות הילד של קופות החולים, המפנות ילדים למרכז, לטיפולים במקצועות הפרא-רפואיים.

במרכז מטופלים בכל  שנת לימודים כ- 450 ילדים, תלמידים ונוער.

סל השירותים הניתנים במרכז "רקפת"

 אבחונים דידקטיים

מטרת האבחון הדידקטי לאפיין ולמפות את הכוחות ואת הקשיים בלמידה בתחומי מיומנויות היסוד- קריאה, כתיבה, הבעה בכתב ובעל פה, מתמטיקה ושפה זרה, ואת המנגנונים העומדים בבסיס הלמידה של מיומנויות אלו לצורך תכנון הטיפול. האבחון הדידקטי כולל: פגישה עם ההורים לצורך ראיון ראשוני לפני האבחון ופגישת סיכום למסירת תוצאות האבחון. בניית תכנית עבודה מותאמת עבור התלמיד. הדרכת הצוות החינוכי במוסד הלימודי, הדרכת הצוות הטיפולי ומעקב אחר התקדמות התלמיד.

המאבחנות הדידקטיות במרכז מוכרות על ידי  משרד החינוך ובעלות תואר B.A ו-  M.A  בחינוך.

הוראה מותאמת לתלמידים עם קשיי למידה, לקויי למידה ולקויי קשב – הינה הקניית מיומנויות תפקודים ניהוליים ואסטרטגיות למידה, בקריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, במקצועות רבי מלל (הומניים), במתמטיקה ובאנגלית. ההוראה היא פרטנית, באווירה תומכת ומעודדת, תוך התייחסות אישית לצרכים וליכולות הייחודיים לכל תלמיד ותלמיד. תחום זה מתאים לתלמידים  מבית ספר יסודי ועד לתלמידי העל יסודי. צוות המורות במרכז מומחיות בהקניית הוראה מותאמת ובעלות ניסיון רב בסיוע לילדים עם קשיי למידה, קשיי קשב וריכוז ולקויות שונות..

אבחון וטיפול בתחום הסנסומוטורי – ריפוי בעיסוק. אבחון וטיפול בתחום המוטורי  ע"י מרפאות בעיסוק.

לטיפול בריפוי בעיסוק מופנים ילדים עם איתור/עיכוב התפתחותי המתבטא בקשיים בתפקוד המוטורי-תחושתי, (שיווי משקל, תכנון תנועה, רגישות למגע וכו') קשיים בתפקוד גרפו-מוטורי התארגנות במרחב קבוצות הכנה לכתה א' וטיפול בקשיי כתיבה. תחום הריפוי בעיסוק במרכז "רקפת" מתמקד בהתייחסות  client centered הילד ומשפחתו, תוך שימוש בגישות טיפול שונות הכוללת – קוגניטיבי פתרון בעיות, SI , גישות התפתחות וגישות סביבתיות וייעודיות בטיפול בלקויי כתיבה. הטיפול הינו הוליסטי וכולל הדרכה להורים, לגננת למורה.

המרפאות בעיסוק במרכז בעלות תואר B.A ו-  M.A  ובעלות רישיון משרד הבריאות.

סדנאות מוכנות לארגון וכתיבה לקראת כיתה א' – מנחות הסדנא מרפאות בעיסוק. כל סדנא מתמקדת בהקניית הרגלי עבודה ודפוסי התארגנות בתחומי התפיסה החזותית המרחבית והחשבונית. הסדנא כוללת התנסות בהעתקה והכנה לכתיבה, דרך למידת כתיבת המספרים וההתייחסות לארגון מרחבי בכתיבה. כל זאת במטרה להקל על הילדים את ההסתגלות למסגרת הבית ספרית החדשה.

כל סדנא בת 8 מפגשים אחת לשבוע, בקבוצה קטנה. משך כל מפגש שעה. במפגש ה-9 תתקיים שיחת סיכום פרטנית עם כל הורה.

אבחון וטיפול בתחום השפתי – קלינאות תקשורת. אבחון וטיפול בתחום השפתי  ע"י קלינאיות תקשורת.

לטיפולי תקשורת מופנים ילדים עם איחור בהתפתחות השפה, לקויות שפה שונות כגון: בעיות בשליפת מילים, התארגנות מילולית לשיח, אוצר מילים מצומצם, קשיים תחביריים ודקדוקיים, שיבושי היגוי ולקויות תקשורתיות. לאור ממצאי האבחון הפורמאלי נבנית תוכנית טיפול. הטיפול כולל גם הדרכה למשפחה, לעידוד פיתוח היכולות השפתיות. הטיפול פרטני או בקבוצות של 2-3 ילדים.

קלינאיות התקשורת במרכז בעלות תואר  B.A ו-  M.A ובעלות רישיון משרד הבריאות.

תרפיה רגשית באמצעות הבעה ויצירה – טיפול רגשי במגוון אמצעים: אומנות, דרמה, תנועה, מוסיקה פוטו תרפיה ובאמצעות טיפול בבעלי חיים.

הטיפול באמצעות הבעה ויצירה נמצא ככלי טיפולי יעיל במגוון בעיות וקשיים רגשיים אצל ילדים. הטיפול עושה שימוש בשפה מילולית ולא מילולית ומשתלב בהתפתחות הטבעית של הילד במשחק ויצירה.

הטיפול מתמקד בבניית קשר ואמון בסיסי בין המטפל לילד ומתן ביטוי רגשי באמצעות התהליך היצירתי בתחומים השונים: אומנות, תנועה, מוסיקה, פסיכודרמה פוטו תרפיה ובעלי חיים.

טיפול באומנויות בקרב ילדים מתבסס על גישות התפתחותיות ומודלים פסיכולוגיים של תיאוריות יחסי אובייקט, תיאוריות פסיכולוגיות של העצמי וכמובן הפסיכולוגיה היונגיאנית המרחיבה ומעמיקה את השימוש בשפה הסימבולית של הנפש.

המייחד את הטיפול באמצעות הבעה ויצירה הוא פנייה אל החלק היוצר של הילד, תוך הישענות על הכוחות הטמונים בילד, מיצוי היכולות והפוטנציאל והענקת כלים להתמודדות.

המטפלות בהבעה ויצירה במרכז בעלות תואר B.A ו- M.A ורישיון משרד הבריאות.

הדרכת הורים – הדרכה פרטנית ע"י מטפלת מוסמכת.

היוועצויות להורים – מנהלת מרכז "רקפת" מקיימת פגישות פרטניות עם הורים, המצויים בדילמה לגבי הדרך המתאימה לסייע לילדם. רק בתיאום מראש.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.